رویای تغییر

بین آنچه هستم و آنچه که می خواهم باشم٬ احساس می کنم فاصله زیادی است

رویای تغییر

بین آنچه هستم و آنچه که می خواهم باشم٬ احساس می کنم فاصله زیادی است

جای من کجاست؟ در گروه انسان ها یا؟

در آیه ای از سوره اعراف آمده که:

جمع کثیری از جن و انس به جهنم در خواهند آمد چرا که:

۱- عقل دارند ولی استفاده نمی کنند.

۲- چشم دارند ولی نمی بینند.

۳- گوش دارند ولی نمی شنوند.

این ها همچون چهارپایان هستند بلکه بدتر . این ها از غافلان اند. 

با تدبر روی این آیه این سوالات برایم مطرح شد:

۱- چرا کثیر نه قلیل؟۲- آیا چشم و گوش و عقل ابزار هدایت است؟ ۳- مگر می شود عقل و چشم و گوش داشت و نفهمید و ندید و گوش نداد؟ ۴- چه می شود که در ظاهر و گفتار داریم ولی در عمل نداریم؟ ۵- یعنی ثروتمندان ظاهری خیلی بیش تر از ثروتمندان واقعی اند یا به عبارت بهتر گدایان بیش  تر از ثروتمندان اند؟۶- عقل من فکر می کند؟ ۷- چشم من می بیند؟ ۸- گوش من می شنود؟۹- اگر خوب فکر کردم٬ دیدم و شنیدم از کجا معلوم می شود؟ ۱۰- از عبرت هایم و اصلاح هایم؟ ۱۱- خوب چند درصد از زمان شبانه روز  را کور و کر و دیوانه ام؟ ۱۲- خوب با این درصدها شانس قبولیم در آزمون پذیرش به بالاترین مرتبه بهشت چه قدر است؟ ۱۳- خوب٬ اگر کم است چه رفرنس هایی خواندم ؟ ۱۴- قران جز رفرنس هایم هست یا نه؟

حالا به خویش می گویم به این سوال ها پاسخ بده!

می بینم هم چون کوزه خالی و پر و صدا فریاد حقیقت سر داده ام٬ اما خبر از واقعیت هم مشمئز کننده است؟!

پس به الاغ بودن افتخار کنم ؟! این است لوح های تقدیر و افتخارات من!

خدایا! این لوح های نادانی را از من برگیر و به دانایی و تواضع و هزاران صفت فضیله مرا تزیین کن تا گل سر سبد هستی ات شوم؟!



نظرات 1 + ارسال نظر
hossein چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:12 ق.ظ http://www.java2p.tk

سلام دوست عزیز وبلاگ قشنگی داری من برای تبادل لینک با وبلاگت حاظرم

اگه با تبادل لینک مایلی منو با اسم "سایت جاوا" لینک بکن وبه من خبر بده
www.java2p.tk
www.java2p.orq.ir
www.java2p.blogsky.com

سلام از دیدگاه شما ممنونم
قبل از لینک کردن می خواهم بدانم چرا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد