رویای تغییر

بین آنچه هستم و آنچه که می خواهم باشم٬ احساس می کنم فاصله زیادی است

رویای تغییر

بین آنچه هستم و آنچه که می خواهم باشم٬ احساس می کنم فاصله زیادی است

ناکامی؛ سرآغاز غلبه ها

ناکامی؛ سرآغاز غلبه ها

ای ناکامی من! ای مایه تنهایی و عزلت من! تو از هزاران پیروزی زیباتری! و برای من از همه افتخارات دلنشین تری!

ناکامی من! ای مظهر خود شناسی و معرفت من! تو به من آموختی که هنوز نوپا و تیز پایم و به تاج گل های پژمرده مغرور نشوم. این تو بودی که مرا مقام تنهایی و عزلت نایل کردی و لذت گریز و خواری را به من چشاندی!

ای ناکامی من! ای شمشیر بران و ای پسر درخشان من! در چشم تو خواندم که:

آدمی چو بر تخت پادشاهی نشیند، برده شود و هر گاه مردم ژرفای ضمیرش را دریابند، طومار زندگی او در هم می پیچد و هنگامی که به کمال خویش رسد، اجلش فرا رسیده است، همچو میوه ای که چون رسیده شود، سنگین می شود و می افتد!

برگرفته از کتاب دیوانه نوشته جبران خلیل جبران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد