رویای تغییر

بین آنچه هستم و آنچه که می خواهم باشم٬ احساس می کنم فاصله زیادی است

رویای تغییر

بین آنچه هستم و آنچه که می خواهم باشم٬ احساس می کنم فاصله زیادی است

نگاهی به گذشته با رویکردی روان کاوانه

به گذشته رفتم. شهر ناخودآگاهی که فروید از آن سخن به میان می راند. دورانی را به خاطر آوردم که 15 سال بیش تر نداشتم. کودکانی که اطرافم بودند به خاطر صداقت هایی که به آن ها نشان داده بودم و شاید هوش و توانایی های یادگیری که در وجودم احساس می کردند، دست نیاز به سمتم گشوده بودندکه چه کنیم که ... 

از قضای روزگار اندیشه پژوهشی در سر داشتم. به انها گفتم شاید علت زکاوت ظاهری ام این است که از خوردن سر مگسان امتناع نکرده ام.  بیایید با خوردن چنین حشره ای به جرگه دانایانی هم چون من بپیوندید. آن ها خوردند و در دل من چه می گذشت؟! 

یعنی اثر می کند؟ هم چون مولا نصر الدین شده بودم که به فکر خویش باورم آمده بود؟  

حال که 10 سال از این ماجرا گذشته از خود می پرسم که : 

منشا این فکر چه بود؟ منشا نادانی آنها چه بود؟  

ای کاش دوباره کودک می شدم و حالات روانی خود را در آن لحظه بررسی می کردم. اما ای کاش ها به حال من سودی نمی بخشد! حال که چون روانکاوان این گونه ناخودآگاهم را به منصه ظهو رساندم باآن چه کنم؟! 

پس اگر روان کاوی یعنی این که ... بی خیال ناخودآگاه!

اما از خودم می پرسم چرا عصبانی هستی که نمی توانی کاری بکنی؟! شاد باش که دنیا دو روز است ؛ یک روز له تو و روز تو علیه تو. از هیچ یک از آن دو روز مغرور و ناراحت نشو. بالاخره این فکر ناخودآگاه تو دوباره به سر جای قبلی اش واپس زده می شود.  

پس فعلا با گذشته ام خداحافظی جانانه ای می کنم و می روم.اما هم چنان چشم امید به شما روان کاوان دارم!!!!!!!

نظرات 2 + ارسال نظر
بهشت دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 07:38 ب.ظ http://nochagh.blogsky.com

مامان شما توصیه رموده بودند کله مورچه بخور

بی بی بهشت بانو سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:57 ق.ظ


رابطه ی عدد 4 وسوره نور

نور سوره ی 24 قرآن است که در علم ریاضی یعنی !4

یابه عبارت دیگر 24=4*3*2*1

ابجد نور برابر 256 است یعنی 4ضربدر 4ضربدر 4ضربدر 4یا

به عبارت ریاضی 4 بتوان 4

نور 64 آیه دارد یعنی 4ضربدر4 ضربدر 4یعنی 4 بتوان 3

در آیه ی 4 سوره ی 24عدد 4 آمده است (اربعه=4)

کلمه ی اربع به معنی عدد 4در قرآن تنها 3بار آن هم تنها در سوره ی نور آمده

اما کلمه ی اربعه (با تا تأنیث مجازی) یعنی صورت دیگر عدد4 در سور مختلف آمده است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد